Zaabarian Old boyz

School is back!!!

Reunion Photo uploaded!! Kepada yang nak upload dan nak lihat, sila ke ruang "new album"

    WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Share

    Mumtaz
    Super Junior
    Super Junior

    WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  Mumtaz on 25/05/09, 12:18 pm

    P/S: For guys yg curi2 msuk nih...ini ler kenapa perempuan berbohong ae... Very Happy

    \





    --------------------------------------------------------------------------------


    Umumnya, wanita berbohong bukannya disebabkan mereka tiada arah tuju atau cuba mencipta sesuatu perkara yang tidak masuk fikiran. Terdapat beberapa alasan yang mendorong mereka melakukan hal ini.

    1. Balas dendam

    Sekiranya kamu berani mengkhianati cintanya, dia juga akan berani membalasnya. Bahkan, dia lebih hebat daripada kamu. Walaupun tindakannya itu telah diketahui, mungkin dia sengaja melakukan sedemikian. Ramai wanita mempunyai cara tersendiri saat menghadapi situasi pembohongan yang dilakukan kekasihnya. Malah, dia juga berani melakukannya dengan secara tersembunyi, tanpa pengetahuan kamu.

    2. Urutan kasih

    Wanita sememangnya menginginkan dirinya dicintai dan dihargai. Apatah lagi, mengharapkan sebuah percintaan yang tiada titik noktahnya. Lebih-lebih lagi daripada insan tersayang. Mereka ingin menjadi wanita pertama di dalam hidup kamu dan bukannya, berada di tangga kedua atau berikutnya. Sekali kamu menduakan cintanya, dia akan berkali-kali mengkhianati hidup kamu.

    3. Kekerasan

    Kini, ramai wanita semakin sedar tentang pentingnya penghargaan yang patut diterimanya. Salah satunya ialah bersikap tegas ketika pasangannya melakukan kekerasan (umumnya secara fizikal) kepadanya. Mungkin pada awalnya dia akan cuba bertahan, tetapi apabila kamu kembali mengulangi tindakan tersebut, mereka akan meninggalkan kamu tanpa sebaris nota. Mereka yakin, masih ramai lelaki di luar sana yang dapat menghargai dirinya yang jauh lebih baik daripada kamu.

    4. Hambar

    Wanita begitu gemar hal-hal yang remeh atau kecil. Misalnya, hari ulang tahunnya, hari jadi kamu berdua atau hal-hal istimewa lainnya. Hati-hati bila kamu menganggap semua ini sebagai hal yang remeh. Apatah lagi apabila selama ini, si dia selalu mengurus hal yang melibatkan pengorbanan demi kekasihnya.

    Sekiranya, kamu tidak pernah sesekali menghargai apa yang dia lakukan untuk kamu dan mengabaikan hal-hal yang dianggapnya penting, bersiap sedialah menghadapi pertengkaran yang hebat.

    5. Seks

    Meskipun kamu tidak memberikan perhatian yang sepenuhnya terhadap si dia, ketidakpuasan dalam urusan seks mampu memberi kesan yang mendalam terhadap perhubungan. Ingat, akibat kurangnya layanan seks, ia akan mendatangkan kesan bahaya dalam perkahwinan. Oleh itu, segeralah mencari jalan penyelesaiannya.



    BIASANYA wanita akan mencari jalan penyelesaiannya sendiri apabila berhadapan dengan masalah cinta. - Gambar hiasan

    --------------------------------------------------------------------------------


    6. Cadangan

    Saat putus cinta, biasanya kaum wanita lebih cepat 'menderita' ketika menghadapi hari-hari mendatang sebelum mampu bangkit semula untuk hidup gembira.

    Ini kerana, sewaktu dia mendapat petunjuk bahawa perhubungan itu tidak dapat dipertahankan lagi, mungkin dia akan mencari pengganti kamu. Jadi, sekiranya kamu benar-benar mencintainya, perbaikilah hubungan kamu dengannya segera.

    7. Jejaka bermasalah

    Maksudnya, terdapat banyak perkara di sekeliling kamu yang membuatkan pasangan merasakan kamu tidak diperlukan lagi. Sebabnya, selain menjalani hubungan cinta yang sudah tentunya tidak lepas daripada kekangan masalah, kamu juga harus menangani karakter kekasih yang semakin berani. Ingat, dia bersikap sedemikian disebabkan kamu yang memulakannya dahulu.

    8. Hubungan tiada kesudahan

    Kebiasaannya, saat menjalani hubungan dengan pasangan, wanita menginginkan adanya hubungan yang penuh komitmen, iaitu hubungan yang diakhiri dengan keputusan membanggakan.

    Apabila sudah lama menjalin hubungan cinta, tetapi tiada keputusan untuk ke jinjang pelamin, wanita akan berfikir bahawa kamu tidak lagi menginginkan dia dalam hidupnya. Jadi, buat apa menunggu kamu dengan lebih lama?

    9. Bosan

    Hal ini muncul disebabkan dia terperangkap dalam rutin hariannya sama ada kerja rumah mahupun hubungan yang dijalinkan itu begitu membosankan.

    Baginya, jika kamu tidak memberinya perhatian yang diharapkan dan waktu kamu pula lebih banyak dihabiskan untuk urusan lain, biasanya wanita akan mencari jalan penyelesaiannya yang tersendiri. Perlu diingatkan bahawa wanita gemarkan suatu kejutan dan selalu ingin dirinya lebih istimewa.

    10. Hubungan tidak diduga

    Pada awalnya, dia berasa terlalu selesa saat menjalin hubungan dengan kamu. Tetapi ternyata, dia tidak menikmati kehangatan bersama dan terasa begitu terikat dengan kamu. Tidak hairanlah apabila kamu masih cuba membawanya ke sana dan ke sini, dia mula bersikap dingin kerana sudah menyerahkan seluruh perasaannya kepada insan lain.

    lily~
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  lily~ on 25/05/09, 01:09 pm

    wahh..de topik baru ni..
    bgus2..
    mari balaja utk lbih mngenali wanita.. Very Happy Very Happy

    has
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  has on 25/05/09, 10:21 pm

    lelaki yg harus lebih memahami wanita kan,
    so bg lelaki diluar sana yg baca tu fahamilah.... huhuhu

    OPEL
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  OPEL on 26/05/09, 12:36 pm

    aku paham ckit2..hehe Very Happy

    has
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  has on 26/05/09, 03:19 pm

    OPEL wrote:aku paham ckit2..hehe Very Happy
    u hav to la opel

    lily~
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  lily~ on 27/05/09, 12:33 pm

    kmu kn da nk kawen pel..
    penting ni..ilmu..hehe

    Mumtaz
    Super Junior
    Super Junior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  Mumtaz on 27/05/09, 12:53 pm

    lily~ wrote:kmu kn da nk kawen pel..
    penting ni..ilmu..hehe

    betul 2 pel.... Exclamation Exclamation
    jgn sblm kawin jer romantik bagai...
    lpas ader anak 1rg, bini jer terkontang kanting...
    igt..perempuan skrg bukan mcm dulu... cherry cherry

    has
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  has on 27/05/09, 03:48 pm

    Laughing Laughing Laughing
    opel yg malu2 dgn kaum perempuan....
    huh aku tak sangke... cyclops cyclops

    lily~
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  lily~ on 27/05/09, 04:46 pm

    lam forum kemain je die kn has..
    bile jupe, nk dgr sore babah ni punyela susah..
    den plak naik sogan nk kacau die.. Laughing

    has
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  has on 27/05/09, 04:51 pm

    tu ar lily bukan main dia pakai cap, tunduk je ala alim2 kucing lak kan lily
    ala babah hai...

    anne
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  anne on 27/05/09, 05:31 pm

    hmm...aku pun xdgr sore dia..hehe...tau2 dia g sponsor banana boat..

    nwar
    Super-Duper Junior
    Super-Duper Junior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  nwar on 27/05/09, 05:33 pm

    bukan alim2 kucing...malu2 dugong opel tuh

    lily~
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  lily~ on 27/05/09, 05:53 pm

    huhu..mcm2 ko dpt gelaran ye pel..
    2la..watpe ko malu2 dpn kami ni...
    xsesuai... Evil or Very Mad

    has
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  has on 27/05/09, 06:47 pm

    kui kui kui,
    kalu depan tunang ko tak pe la pel, makin ko malu makin dio goram.... hehehe

    munn
    Junior
    Junior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  munn on 01/06/09, 04:35 pm

    ala...korg nih usik opel watpe..tulah die nak masuk kategori calon
    lelaki melayu terakhir tuh...

    anne
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  anne on 01/06/09, 05:55 pm

    munn layak ke dia nak jadi calon lelaki melayu terakhir tu??? Question Question

    lily~
    Senior
    Senior

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  lily~ on 04/06/09, 04:25 pm

    munn back up opel la..
    Suspect Suspect

    Sponsored content

    Re: WANITA DAN ALASAN BERBOHONG

    Post  Sponsored content Today at 12:19 am


      Current date/time is 05/12/16, 12:19 am